mandag den 10. marts 2014

Undskyld, men jeg er en af de nye

Jeg er en af de nye. 

Og jeg er glad. 

Jeg har arbejdet umenneskeligt mange timer den forgangne uge. 

Og jeg er glad.
 

Jeg har fået nye fag. (Undskyld, sagde du geografi?) Jeg har fået en ny aldersgruppe og mødt over 200 nye ansigter. (Undskyld, men hva' er det nu, du hedder?) Jeg har fået nye initialer (Undskyld, men hedder du virkelig det?) Der er også et nyt uni login, en pinkode til arbejdstelefonen og en svær kode til kopimaskinen. (Undskyld ventetiden, men jeg kan ikke huske de seks tilfældige bogstaver og tre tals rækkefølge endnu.) Jeg har fået ny nøgle. (Undskyld, jeg har glemt min nøgle i dag, må jeg låne din?) Jeg har fået nye ringetider. (Undskyld, hvornår ringer det ind, jeg skal nå at tisse?/Undskyld, hvornår slutter timen?) Jeg har fået helt andre arbejdstider. (Undskyld, er det sandt jeg først møder kl. 10.35 i dag?) Der er nyt netværk (som ikke virker), en ny vej på arbejde (som jeg skal huske kl syv om morgenen, så jeg kommer rigtigt ud af byen...)
Der er SÅ meget nyt. 


Men jeg er glad.

2 kommentarer: