mandag den 10. marts 2014

Den rigtige nummer 100: Brudstykker af en blog

Jeg har haft travlt. Alt for travlt. For jeg har fundet intet mindre end TRE indlæg, som er påbegyndt på min iPhone - og ét indlæg, som står som kladde, men som ej er færdig eller klar til udgivelse. Den ene er jeg virkelig ærgerlig over ikke blev færdig. Det var 2013 i tal. Og dén kunne måske været blevet sjov at læse dengang tilbage i januar:

Antal dates: Hvem tæller? 
Antal (nye) datingsites afprøvet i 2013: 3 
Antal spændende mænd mødt: En del 
Antal kærester: 0 
Antal indbrud: TO !
Antal udenlandsrejser: TO (Jeg lever højt på Rom endnu) 

Derudover er der et indlæg, som i dén grad bar præg af behovet for ferie og for at være sammen med min datter. Udgangspunktet var en omsorgsdag i december:

Jeg er ret til to omsorgsdage i et kalenderår. Jeg har lige i dag afholdt den sidste for i år. Og erfaret at to ikke er nok i næste kalenderår. Man burde have flere omsorgsdage. Eller flekstid, så man kunne spare sammen til en fridag. Eller et mere fleksibelt system i sit skoleskema. Eller bare noget, der gav den frihed, det er, at have fri en mandag. Vi har jo nærmest holdt en lille ferie. Og hvem kan ikke bruge det, når Whams Last Christmas har været spillet så mange gange, så den nu snart 6-årige kan synge med? Når nu juletræet har stået inde så mange dage, at det er begyndt at drysse? Hvem kan ikke bruge det til at få købt de sidste julegaver - eller de første, hvis man er den type? Hvem kan ikke bruge sådan en dag, når bevidstheden om, at hvert et åndedrag betyder, at man er en lillebitte smule tættere på ferie? 

Det tredje indlæg er ikke sammenhængende. Det er reelle brudstykker af et tankemylder af den anden verden. Jeg ville oprindeligt forsøge at få hoved og hale i det og give jer en forklaring på mit fravær. Men i det jeg fik skide-bræk-syge, der varede en måned og gjorde mig 8 kg lettere, kom jeg aldrig videre. Så jeg vil nøjes med at konstatere, at foråret er på vej - og henvise til indlægget om sommerfugle. Det opsummerer det hele rimeligt godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar