onsdag den 8. august 2012

Karriereskifte


Scene 14

Onsdag kl. 23.38: Jeg lukker mine øjne. Alt for sent. Hverdagen er jo begyndt.

Kl. midt om natten: Vågner ved barnet græder. Trøster.
Kl. endnu mere midt om natten: Vågner for anden gang ved at barnet klynker. Beroliger.
Kl. nu er min tålmodighed brugt: Barnet savner sin Onkel Mia, sin far og en af pædagogerne.
Kl. jeg har givet op: Barnet kommer med ind i min seng.

Torsdag kl. 05.44: ’Moar, jeg er sulten!!!’
’Du er nødt til at sove noget mere. Det er ikke morgen endnu.’
’Hvornår er det morgen?’
’Kl. seks. Det er om ca. et afsnit af Gurli Gris.’ (Gad vide, hvor langt et Gurli Gris afsnit egentligt er? Og om det er en sammenligning barnet kan forholde sig til. Immervæk længe siden hun har set Gurli Gris. Hm… Det plejer at virke med de længere film…)

Torsdag kl. 05.46: Barnet har været torpedo i min dobbeltseng i 1½ minut: ’Jeg ER altså sulten.'
Mor her giver op for anden gang inden dagen overhovedet er begyndt og forsøger at finde lidt af det gode humør. Det er meget langt væk.

Men det dukker op som et lyn fra en klar himmel, da årsagen til husstandens dårlige nat viser sig hverken at være onde drømme eller savn, men en væsentlig beslutning om voksenlivet.

’Mor, jeg har tænkt over det. Jeg vil ikke være frisørdame mere. Jeg vil være rockstjerne.’

Godt så. 

Godmorgen!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. YES! I dag har hun bedt min bror spille bas, min far guitar, min mor på fløjte og konkluderet de bliver et band :-D

      Slet
  2. Sådan en beslutning vil også indvirke på nattesøvnen hos selv en voksen, så man forstår hende jo godt *s*

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey, hvor er jeg glad for se dig på bloggen ;-) Og ja, du har ret :-D

      Slet
  3. Tænk sig at være mor til en kommende rockstjerne! Nice! Måske man skal bede om en autograf nu, den bliver sikkert meget værd.
    Go for it, Ida!
    Knus Tina :-)

    SvarSlet
  4. Ja, er det ikke sejt ? ... Autografen husker vi lige til familiekomsammen næste gang ;-)

    SvarSlet