lørdag den 4. august 2012

Jeg skyldte vist også lidt på den konto...


Scene 13

Der er noget, jeg har glemt at dele med jer. 

Den anden dag, da jeg kørte ned af rampen til motorvejen og samtidig talte med ’Mit Alting’, lavede jeg et meget spontant træk. Jeg holdte ind i nødsporet og lod to fremmede ind i min bil.
De stod bare der og så så søde og studerende ud. De lignede mig og barnets far, da vi for en del år siden begge studerede og ingen penge havde – har jeg stadig ikke - men ville til KBH og være en del af det fællesskab, jeg skrev om den anden dag.

Så vi blaffede.

Og mens Studerende Et og To baksede sig ind i bilen, som i anledning af sommerferien, var støvsuget, fik jeg afsluttet samtalen med ’Mit Alting’ og påbegyndt en med dem. Utroligt, hvor meget man finder ud af, man har til fælles med fremmede mennesker på nul-komma-fem. Alene det faktum, at den ene læste til lærer på selvsamme seminarium, som jeg gjorde, og den anden havde gjort det, gjorde det jo til en sjov oplevelse. Da så det viste sig, den ene havde været i praktik, hvor min skoleleder stammer fra, var lige flødeskum på toppen.

De var søde, venlige og de lugtede ikke. Det var først, da de var inde i bilen, jeg forstod, hvad jeg egentligt var i færd med. Jeg har ikke samlet blaffere op før. Men jeg skyldte vist også lidt på den konto…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar