onsdag den 1. august 2012

Det er bare et dække!


'Det er bare et dække – i virkeligheden er Britts hobby ikke at være kreativ, men at holde kontakten med sine mange veninder.' Sådan sagde hende i forstadens gule hus til ham den virkelig dejlige, da han sagde, han var stået af i en af mine mange fortællinger om én, jeg kender…

Og jeg kender åbenbart mange.

I morgen sender jeg barnet i børnehave. Ikke kun tre timer, som det var tilfældet i sidste uge, for lige at prøve, hvordan det var. Nej, vi taler en hel rigtig arbejdsdag. Næsten. Ingen grund til at aflevere kl. 07.10, når nu vi kan strække den… Det er jo på en måde ferie lidt endnu. Men hverdagen banker på. Forberedelsen kalder. Ingen grund til at lægge hårdt ud dog. Så allerede i overmorgen sender jeg barnet af sted for at dyrke min hobby en hel dag. For altså, let’s face it: Inden vi ser os om, skal jeg stå med en gruppe nye dejlige børn og så er der ikke megen hobby-tid. Men jeg glæder mig og er ligeså forventningsfuld, som jeg var sidste år ved denne tid. Jeg glæder mig til min nye hverdag med alt det, der dog er kendt. Jeg glæder mig til at bruge de erfaringer, jeg har fået med den gruppe børn, jeg med vemod afgiver. Jeg er spændt og tændt på opgaven. Det bliver fedt! Jeg er jo i virkeligheden fan af hverdagen.

Jeg ved, jeg kun kan føle mig spændt og tændt på min kommende hverdag, fordi jeg er tilfreds med den ferie, jeg netop har holdt. Og det er jeg virkelig. Tilfreds. Ovenud. For jeg har lavet intet andet end ting, jeg havde lyst til. Været sammen med yndlingsmennesker. Jeg har brugt oceaner af skøn tid på det, jeg må sande er min egentlige hobby: Mine mange veninder. Verdenssituationen er blevet ordnet et utal af gange. Der er grædt og grint. Der er spist og drukket. Med og uden børn. I festtøj og nattøj.

Og alligevel har jeg slet ikke set, bare i nærheden af alle dem, jeg gerne ville. Men pointen er vel bare, at jeg er oprigtig glad for, hvad og hvem jeg har brugt min ferietid på. At det er det, der er min hobby og at der har været tid til den.

Min skoletaske åbner jeg i morgen for første gang siden d. 6.juli. Gad vide, om jeg finder en runken rosin i bunden med lidt sand på? Eller en lap med et 'Find dato for kaffe med T'? 

Begge dele er ikke utænkeligt.

4 kommentarer:

  1. Hvor er du dejlig at læse med hos Britt!!

    SvarSlet
  2. Kom du bare til kaffe og krea i skuret en dag :-) du er velkommen!

    SvarSlet