torsdag den 2. januar 2014

Glædelig jul og godt nytår

Jeg opgav i efteråret ændring i indkomst, da mine offentlige ydelser som enlig forsørger udregnes derefter. Jeg havde ikke oplevet ændringer i beløbene, som gik ind på kontoen og kontaktede derfor medio december undrende kommunen.
Dame i røret i den anden ende:'Du siger en lille stigning i indkomst ? Det er da en nedgang på knap 100.000kr?!'
Mig: 'Det kan ikke passe.'
Dame:'Så er der en fejl. Det var en skam. Du er gået glip af x antal kroner om mdr i de seneste to år' (x værende 50% af mine månedlige lommepenge, som dækker tøj, sko, cafe, biograf, gaver mv)
Mig: ?!
Dame: 'Men rigtig glædelig jul.' 

Arhmen, selv GLÆDELIG JUL!

24.dec kl. 09.02:
'Du har endnu ikke afleveret bogen 'skelletter i skabet og andre talemåder'. Du skylder nu kr. 60.

GLÆDELIG JUL
Kolding bibliotek.'

Arhmen, selv glædelig jul!

1.januar 2014, morgen.

'Du har ikke har ret til boligstøtte fra 1/1-2014.

GODT NYTÅR.'

Arhmen, okay, GODT NYTÅR'



Ingen kommentarer:

Send en kommentar