søndag den 1. december 2013

Om at være alene i en juletid



Det er vist nok noget med at selvmordsraten stiger op til jul. Jeg kan nu altså faktisk godt forstå det. Selvom jeg synes, det er den mest egoistiske handling! Nå, det er en anden diskussion og var ikke det indlægget skulle handle om. For jeg er lykkelig! Men ganske ligesom sidste år, kan jeg nu mærke, mere end ellers, at jeg er alene. ALLE skal noget med deres familier. Det skal jeg også. Men min familie dækker mine forældre og mit barn som de nærmeste - og ikke min kæreste eller manden til mit barn. 

Jeg hygger mig helt vildt op til december og i december. Tag ikke fejl. Det gør jeg! Men når jeg ser par gå i gågaden med hinanden i hånden under de mange julelys - Jamen, så gad jeg da godt, det var mig! Og selvom jeg synes, det er adventshygge og lykke, at ringe til dem i det gule hus og sige: ’Jeg kommer med æbleskiver, hvis I tænder ovnen.’ Ja, så var det da en lille smule mere lykkeligt, hvis ens kæreste kunne putte dem i ovnen, mens man satte den sidste nisse på reolen.

Du er med på pointen, ikke?

Jeg kan faktisk godt forstå at antallet af profiler på datingssites stiger i januar. Det stiger med en profil mere et sted, det kan jeg næsten allerede nu forudse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar