onsdag den 17. oktober 2012

Og sådan gik det #2 (Blogtræf)



Sidste weekend funderede jeg over, hvordan jeg nu skulle få præsenteret mig selv ved hhv. gensynsfesten med folkeskolen og ved mødet med de mange kreative bloggere… Spild af krudt at bekymre sig om det! Det gik jo, som sagt, helt af sig selv…


Scene 17

Med begyndende tømmermænd kørte jeg tidligt søndag morgen fra mine forældres hjem i Ribe og mod mit eget i Kolding. Jeg forlod et hus, der gjorde klar til brunch for at tage til blogtræf. Men der var også en brunch – og det var så sandelig ikke en hvilken som helst brunch. Det var alt det bedste kreative blogkvinder kunne diske op med. Brunchen vender jeg lige tilbage til.

For jeg fik da præsenteret mig selv, helt uden at tænke over, hvordan…

Jeg var nemlig slet ikke i god tid. Og jeg var ikke heeelt mig selv. Træt og lidt overvældet over mødet med fortiden aftenen forinden. Det var et kreativt træf, så jeg havde symaskinen med. Men undervejs til Sct. Jørgens Gaard, hvor træffet blev afholdt, opdagede jeg, at jeg havde glemt strømforsyningen til dyret. Der var så selvfølgelig svømmestævne i Slotsøbadet lige ved siden af Jørgens Gaard, så måtte læsse af og finde en p-plads vel en km derfra. Løb. Vel at mærke efter at have været hjemme efter strøm.
Kl. 10.24, kun 24 min senere end forventet ankomst, gjorde jeg min entré. Der sad en hel masse kvinder og ventede på mig. Det var ret tydeligt! Og jeg lod dem da bare vente! For midt på gaden stod mit bidrag til brunchen sammen med min symaskine. Frem og tilbage. Utålmodighed. Forpustet. Omkring 58 øjne hvilede på mig. Og min plads var for enden af lokalet. Ikke et stort lokale. Nej, et lokale, hvor man rører væggen bag sig, når man skubber stolen ud. Min plads var for enden af lokalet, fik jeg lige sagt det tydeligt nok? Virkede lidt uoverskueligt med alle de øjne på mig. Og begyndende tømmermænd. Valgte så simpelthen lige at kravle under bordene. Ned på alle fire med mig. No further presentation needed. Jeg var ligesom præsenteret.

Nårh, Britt! Jamen, det var hende, der kom for sent, kravlede under bordene, snakkede højt og medbragte pølsesnack.

Men det var også mig, der gav op 1½ time før blogtræffet sluttede. Jeg kunne ikke mere. Min symaskine havde kreeret to stk hemmeligheder. Jeg havde set glimt af, hvem søde Lena var, fået ros for min skrivestil, fået opklaret spørgsmål, som kun blogland kan svare på, spist af brunchen, så jeg kunne trille og kvalme var begyndt - og jeg havde nydt at være sammen med fantastisk dygtige og inspirerende kreative kvinder!

TAK for skønne timer!

--- o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---

Blogtræffet var arrangeret af Libbie, Lene og Maria

Lene havde sørget for ufattelig lækkert pynt. Det hele var enormt gennemført!


Lena havde lavet denne flotte gave til gavelegen. Hvor heldig var jeg? 




Jeg medbragte til legen en blok med scrappet forside. Have no pics :-(

Pølsesnacken, som jeg medbragte til brunchen, er oprindeligt fra et træf mellem mødre, som alle fødte i starten af 2008, udtænkt af den dejligste Stine.



Som lovet en 'DIY' på pølsesnacken ;-)
Du skal bruge:

Godt og lækkert brød
Mascarpone
Evt. et fed hvidløg
En god salami (Jeg er vild med dem fra Princip!)
Rødløg
Diverse kerner (Solsikke, græskar, mandler osv.)
Ahornsirup

Gør sådan:

Rist kernerne i ahornsirup på en pande. Hvis du har lyst, presser du et fed hvidløg og blander det i mascarponen. Skær et rødløg i tynde ringe eller hak det. Når kernerne er kolde knuses de i en morter, så de går i stykker/ikke klister sammen mere.
Kom mascarpone på en skive brød. Læg skiver af salami på. Kerner og rødløg ovenpå.
Velbekomme ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar