onsdag den 17. oktober 2012

80m2 sandkasse og Eva-kostume.

Scene 18


Udenfor er min have ved at blive forvandlet fra vildmark til forstadshave.

Der er 80m2 sandkasse, fordi tre entreprenører (eller hva’ de nu er - det står på bilerne - og de er mænd) er ved at lave terrasse. Jeg synes, det er helt igennem fantastisk. Jeg, der har siddet i min have to aftener og fem eftermiddage siden jeg for snart 11 mdr. siden flyttede ind, er overbevist om, at det er et virkelig godt træk. (Er det okay at indrømme, at det er fordi, jeg nu kommer i bund med ukrudtet, at jeg klapper højst i mine hænder? )

Fair nok. Det er jo da den dyreste måde at komme i bund med ukrudtet på. At bede nogle professionelle mænd rydde lortet og få ny belægning. Godt så. Det var heller ikke helt derfor. Jeg ønsker mig faktisk i virkeligheden også nogle krukker med farverige blomster i. Så skal det nemlig nok blive hyggeligt i min have. Og ikke kun funktionelt. Men sådan rigtig hyggeligt med grill og drinks til sommer. Hvis altså jeg også ønsker (og får) mig en grill.

Imens jeg drømmer om sommer, krukker, blomster og grill i en hyggelig have, må jeg huske på ikke at optræde i mit Eva-kostume igen, mens min have udgør nogens arbejdsplads. Ved ikke om ham, der arbejder med nivelleringsinstrumentet, så mig. I så fald er det heldigt, busken blev ryddet i går.

2 kommentarer: