søndag den 10. juni 2012

Godt vi har Walt Disney!



Scene 8

De fleste blogmødre vil tænke, at jeg nu laver et indlæg om, hvor heldigt det er, at Walt D lavede skønne tegnefilm, som kan redde enhver up-coming-katastrofe i de små hjem med små børn. Men nej, vi skal ud i en helt anden up-coming-katastrofe …

Søndag formiddag i en lejlighed. Sønnen til ”Vi-er-vist-nok-snart-kærester” er taget af sted for et par timer siden. Mens jeg stadig sov. Datteren skal spille kamp, så ”Vi-er-vist-nok-snart-kærester” leger taxachauffør. Om lidt: Endelig alene med manden!

Jeg går i bad. Smører mig ind i diverse cremer. Parfume. Make-up. Lækkert lingeri. Og så er det jeg stivner. Ikke bare en smule. Men helt. For der står jeg, egentlig forholdsvis lækker og klar til et knald, men med vådt og filtret hår. Uden hårbørste. Og nej. Jeg kan ikke bare låne en børste eller kam af ”Vi-er-vist-nok-snart-kærester”. Han pakker nemlig en skraber, når andre pakker en hårbørste i toilettasken. Ikke et hår på hovedet, har han. Datteren har taget sin børste med i tasken. Hrm… 

Jeg ser mig selv i spejlet. Så meget for alenetid til liiiige at blive lækker. Er faktisk lidt i panik. Ringer til ”Vi-er-vist-nok-snart-kærester” bare for en sikkerheds skyld. Som ventet: Negativt svar.

Hvordan mon filtret hår egentligt bliver, når det tørrer? Kan jeg gøre som den DIY, jeg pinnede ang. filtret hår på barbiedukker? Og pludselig husker jeg:

En dingelhopper!!!

Yep, den er god nok. Jeg gik i køkkenet. Trak øverste skuffe ud og fandt en gaffel. Det fungerede fremragende! Tak til Walt og Ariel!

1 kommentar: