onsdag den 11. april 2012

Indsatsen.


Dating-junkie. Det er mig. Men jeg har været på afvænning. Bare et lille ophold.

Det har været rigtig godt for kvinden i mig, for mit overskud i dagtimerne, for mit forhold til mit barn, for telefonregningen, for bunken af vasketøj, for mine venner og veninder - for mig. For evnen til at mærke efter og ikke mindst handle derefter!

Ser I, udfordringen består i, at det er hele mig, der udgør indsatsen, når spillet starter. Det var der en, der gjorde mig opmærksom på. Jeg havde ikke selv tænkt det. Opdaget det. Kun handlet. Og i dén grad nydt spillet - og spillet med. Med både kendte og ukendte regler. Med chance for at vinde, med chance for at tabe.

Sådan er jeg. Hele vejen rundt. Jeg investerer det hele! Jeg kan åbenbart ikke gøre det halvt. Det koster nogle gange på den lange bane. Nogle gange vinder jeg ved det. Det kommer vitterligt an på sammenhængen, hvori jeg har investeret hele mig selv - og hvad jeg forventede. Professionelt, personligt, privat. Den erfaring er gjort for længe siden.

Når jeg taber dating-spillet, rammer jeg bunden med et brag. Omsorgsfulde veninder forsøger at advare mig. Beskytte mig. Hjælpe med forventningsjusteringen. De nære tager imod og samler mig op, når jeg har slået mig. Også hvis jeg ikke lyttede! Eller gentog. (Tak, piger!) 

Sådan har det været indtil jeg kom på tiltrængt afvænning.

Jeg er, hvis nogen skulle betvivle det, back in the dating game again.

Klogere? Ja, meget! For jeg er med på, præcis hvor stor indsatsen er i denne spillerunde.

Og jeg handler derefter!

Basta!

1 kommentar:

  1. Det er så vigtigt, det du skriver. Nogle kan investere lidt af sig selv. Andre er alt-eller-intet. Og detr er dælme vigtigt at have dén viden med sig! Godt for dig, Britt. Hepper på succes i det der dating-liv!

    SvarSlet