mandag den 19. marts 2012

Swinger I?


Swinger I? Eller Scene 4 - du bestemmer selv.

Fredag. Tidlig eftermiddag. Vi befinder os i svømmehallen med barnets bedste ven og dennes mor. Moderen er ikke min fortrolige. Men jeg kunne sagtens betro mig til hende - hvis jeg ville. Vi smalltalker generelt meget. Om børnene, om deres hverdag, om min skilsmisse og min nuværende situation. Jeg kan enormt godt lide hendes selskab!
Dér, midt i børnebassinet, mens ungerne leger og fremmede børn med garanti tisser i det vand, vi sidder i, skete der noget. Vi kom et skridt nærmere noget fortrolighed. Vi kom til at snakke om det faktum, at jeg dater. Og vi kom det noget nærmere end blot en konstatering.

I den anden ende af børnebassinet sidder en mand med et lille barn. Jeg fortæller bedstevennens mor, at hvis han var et profilfoto på datingportalen, ville jeg sikkert bladre videre til næste profil, men som han sad der og besvarede mit smil med et skønt og varmt et af slagsen – i bar overkrop – var han den absolut mest charmerende mand, jeg kunne få øje på i svømmehallen. (I al fald lige dén dag!) Bedstevennens mor smiler og siger: ’Nå, han måtte godt spise en kiks i din seng, hva?’ Og tonen er ligesom slået an. I samme øjeblik kommer en mor med et barn og sætter sig ved siden af ham. Hun er uden tvivl også mor til det barn, manden leger med. Vi konstaterer det og smalltalker om flirts med fiskemænd og tankpassere. Og det er altså ikke kun mig, der flirter eller flirtes med!

Efter flere ture i vandrutsjebanen får vi lokket ungerne med i det varme bassin. Jeg får øje på endnu et emne og hvisker til bedstevennens mor: ’Bag dig, men du skal ikke vende dig om endnu.’ Da hun tre sek. senere vender sig om, opstår ”Jeg er i chok”-ansigtet. Jeg vender mig og ser, at lækker fyr er forvandlet til overvægtig 65-årig, skaldet mand. Vi flækker af grin. Grænsende til det uhøflige og særdeles provokerende.

Tilbage i bassinet, hvor der med garanti er fremmede børn, der tisser i vandet, begynder bedstevennens mor en fortælling. Den udvikler sig i en uventet retning: Swinger I? Nogle skal jo gøre det! Latter. Den der helt igennem det'r-da-løgn-latter! Det er nemlig ikke bedstevennens forældre, der gør det. Men jeg ved, hvem. Og det var uventet. Dels at de swinger. Dels at vi snakkede om det. Men så sad vi dér. Midt i svømmehallen og snakkede om partnerbytte, swingerklubber, bi-seksualitet, utroskab, legetøj osv. Vi snakkede om sex. Uden at afsløre noget som helst om vores egen seksualitet – næsten da! Tænk at vi ku’ det! Bedstevennens mor og jeg. Fedt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar