onsdag den 3. december 2014

I dag er det ...

I dag er det præcist fire år siden, jeg offentliggjorde på facebook, at jeg havde fået nyt job - i Jylland. Det er også præcist tre år siden, jeg skrev, at jeg skulle sove i det røde hus på vejen, der hedder noget med bjerg, for første gang. 
Man skal jo måske nok kende min historie for at vide, hvad det betyder.

Det betyder, at det er fire år siden jeg stod for at skulle sige farvel til et job og kollegaer, som jeg havde lyst til at blive hos. Det betyder, at det er fire år siden, jeg forlod storbyen. Jeg savner stadig metroen. Pulsen. 
Det betyder, at det er fire år siden, min datter startede i børnehave. Nu er hun startet i skole.

Det betyder, at det er tre år siden jeg flyttede ind. Blev alenemor. Dette hjem er det første hjem, jeg har haft tre år i streg, siden jeg flyttede hjemmefra. Og jeg elsker dette hus - jeg føler mig hjemme. Det har været en lang proces.

Min datter bliver syv i januar. Det betyder, at det inden længe er halvdelen af sit liv, hun har været delebarn.

Det betyder, at tiden går hurtigt. Og at jeg på nogle områder er blevet en anden. 

Jeg har en god hukommelse. På nogle ting. Ovenstående ved jeg kun pga. den app, der hedder 'timehop'. De fleste dage får den mig til at smile. I dag fik den mig til at tænke lver de skdste fire år, før jeg så igen smilede.

Kender du det?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar