fredag den 1. august 2014

Jubiiiiii!

Jeg har glædet mig i over to år. Jeg har forsøgt siden december 2011, hvor jeg flyttede ind i det røde hus på vejen, der hedder noget med bjerg. Det er aldrig rigtig lykkedes - før i dag! Det er lige nu. Det lige netop dette indlæg, jeg har forsøgt på at lave. Det indlæg, hvor jeg viser jer mit rodeværelse, som egentligt skulle være mit krea-kontor. Ikke rodet. Men opryddet og med mulighed for og plads til kreativitet. Før og efter billeder. Jeg elsker dem. Og nu har jeg ENDELIG nogle selv!

Målet var at rydde kreakontoret op, så det kunne vises frem. Primært på de inspirerende kreative sites, jeg surfer rundt på. Målet var at rydde det op, så det blev brugbart. Men hver gang jeg fik tømt en flyttekasse, kom der noget nyt. Og på et tidspunkt blev jeg komplet ligeglad med kaos, og alt blevkastet  derind. Selv tom emballage!? Døren blev lukket og jeg sagde: 'Det er forbudt at gå derind', når folk gik rundt i mit hus. Hvis de alligevel kom til at åbne, lukkede de hurtigt døren igen. Forbavsede, forbløffede. Kunne Britt have ét rum, der var SÅ rodet?

Jeg har i det sidste halve år lært meget om rod og hvad rod betyder for mit velbefindende. Jeg har læst bøger og teorier om rod og genkendt, hvad der stod, for derefter at vende tomlen ned, fordi det, der stod, var for langt ude. Altså, jeg mener bare! Skal man fx tro på, at deler man boligen op i ni rum og kombinerer det med, hvor ryddeligt, der er i de rum, så siger det noget om, hvordan det går indenfor de ni områder? Hvis det roder i økonomiområdet har man dårlig økonomi? Hvis det roder i kærlighedsområdet i huset, er der udfordringer i ens kærlighedsliv? ... Karierreområdet ligger i mit kreakontor.... Argh!

Uanset kan jeg sige, at så må det gå ret godt på alle fronter i mit liv lige nu. For alle rum er ryddet op. Jeg har været alle rum, skuffer, skabe igennem de sidste måneder, selv loftet og skuret. Jeg har lært om aktivt rod og passivt rod. Om datorod og hvad rod betyder for hjernens kapacitet.

Jeg været inde på det med oprydningen før her på bloggen. Men i dag er særlig. For i dag er kreakontoret 100%færdigt. Det sidste stykke papir sat i mappe. Det sidste stykke stof foldet. 1/4 af mit indbo er fjernet fra matriklen over de seneste fire mdr. Og det er godt! Og lige netop i dag træder lov 409 i kraft og jeg skal til at have et liv om aftenen igen. Et kreativt liv, forestiller jeg mig. 

Gennem tiden har jeg taget mange billeder af kreakontoret. Over 150! I skal spares for de mange, men få de værste før billeder - og de skønne efterbilleder. Det føles SÅ godt !!




Før :-(
Nu :-)

4 kommentarer:

  1. Wauw! Sikke en forandring! Tillykke med dit nye liv!

    SvarSlet
  2. Sådan der! Godt gået Britt.
    Knus og tillykke herfra.

    SvarSlet
  3. Det er en hel vild forandring! Åh, hvor må det have "fyldt" andre steder end kun det fysiske. Oprydning og udsmidning synes jeg giver energi og luft til at kunne være til. Det giver også mere orden i hovedet.
    Det er sejt gået!!! Hvor må det have været svært at finde ud af, hvor du skulle begynde og ende.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det godt ud Britt! Sådan et rum vil jeg også gerne have. Jeg håber, at du finder tiden og lysten til at nå at få det brugt :-)
    /tina

    SvarSlet