torsdag den 21. august 2014

Den fes ind i dag

Maren skrev engang på sin blog, at man ikke skal råbe højt om, at det går godt, for så får universet øje på én. 

I aftes overvejede jeg at poste denne på facebook:
'Har talt i telefon med barnet, som er ved sin far. Vi snakkede om mange praktiske ting, der var sket i løbet af barnets skoledag nr.3. Men det lød altsammen godt. Jeg fik faderen i røret og detaljer på plads. Da jeg siger farvel, siger han: 'Vent lige. Barnet skal lige sige noget vigtigt.'
Barnet: 'Mor! Det var virkelig en god dag i dag!'
Mit hjerte smeltede, for måden hun sagde set på indeholdt både overraskelse, forsikring, kærlighed og meget meget mere - og da hun havde lagt på, sagde jeg højt, trods det jeg var alene: 'Ved du hvad Ida? Min dag var også bare virkelig god!' Og det var overraskende, oprigtigt og glædesfyldt!

Hvor er vi heldige!'

Ja, jeg følte mig faktisk ret tilfreds og lykkelig lige dér. Men hvor var det heldigt, at jeg ikke postede det ud til hele verden, for så havde universet da først set mig og sat mig på prøve. 

Så var det måske endt med en ulykke på vej på arbejde og ikke kun de få cm fra sammenstød?!
Så havde kopimaskinen nok været umulig at lave og ikke blot en tidsrøver?!
Så havde det nok regnet og ikke kun dryppet, nu jeg havde glemt min jakke?!
Så havde cyklen nok været punkteret og ikke kun virket flad?!
Så havde eleverne nok udfordret mig mere end de gjorde?!
Så havde jeg nok ikke fået holdt pause, men haft hovedpine?!
Så havde mælken nok været sur og ikke bare lidt gammel?!
Så havde vi nok talt grimmere og grædt noget mere?!
Så havde jeg nok glemt at lægge nøglen ud til barnepigen - og ikke kun barnepigen været udfordret pga. manglende kode til tyverialarmen?!
Så havde jeg nok haft sværere ved at sige tak og tilgive?!

Der er mange prøvelser og udfordringer i løbet af en dag. Nogle dage er de større end andre. Nogle dage rammer de alle, jeg snakker med. Nogle dage er jeg bare glad for, jeg havde dage som i går. Så smiler jeg nemlig, når vi siger godnat!

Så... Universe! Den fes ind i dag. Du behøver ikke lege med i morgen.

1 kommentar:

  1. Kære Søde Britt!
    Ham der Universet hedder også Gud. Og jeg er helt sikker på, at han HAR fået øje på dig, og har haft det helt fra du blev født, ja sandsynligvis endnu længere tilbage. Måske er det endda ham, som er skyld i, at alle dine udfordringer ikke blev så slemme, som de kunne være blevet.
    Jeg er rigtig glad for, at du forstår taknemmelighedens velsignelse
    Knus
    Hende den gamle kone ;)

    SvarSlet