lørdag den 15. september 2012

Den egentlige scene 1




'Hvad gav dig idéen til at blogge?' blev jeg spurgt den anden dag. Jeg synes I skal have mulighed for at kende svaret!

Jeg skrev nemlig en scene til nogle veninder og postede den i beskedsystemet på facebook på den allersidste dag i januar 2012. Den så sådan ud:


Forord:
I starten af måneden skriver en fyr til mig på chatten på dating.dk. Han har humor, han virker sød, ser charmerende ud, men jeg har en date fredag aften og spiller (næsten) ikke på flere heste, så spørger om jeg må vende tilbage, såfremt fredagens date ikke rigtig er noget. Den er han med på og sætter pris på min ærlighed.
Han skriver fredag på sms, at han håber, at jeg får en dårlig date, for så vil han gerne se mig lørdag aften. Vi aftaler jeg må kontakte ham lørdag formiddag, hvis jeg har lyst. Jeg var ret hooked på fredagens date på daværende tidspunkt.

Fredagens date udvikler sig, så jeg ikke er i tvivl om, jeg skal se fyren fra chatten. Skriver til ham om morgenen. Får svar kl.11.00. Han er midt i noget, skriver senere. Jeg går ud fra, vi har en aftale. Hører INTET, selvom jeg rykker for en aftale. Havde ikke barnet og gad ikke sidde selv lørdag aften.
Skuffet!

Søndag får jeg en sms: Jeg har fået en chance med moderen til mit barn, som jeg bare må ta’. Jeg beklager meget.

Jeg synes, det var træls, han ikke lige havde skrevet om lørdagen, men ønskede held og lykke og slettede, hvad jeg havde på fyren. Gider jeg en fyr, der ikke er fri af tidligere forhold? NEJ!

Imidlertid kører jeg forbi hans arbejdsplads hver dag og har hver dag siden sendt ham en tanke og tænkt, hvad nu, hvis det ikke går med hende moderen til deres i øvrigt 4-årige barn? Der var bare noget ved ham, jeg rigtig godt kunne li’.

Scenen i et singleliv:
Har ikke barnet denne uge. Hendes far har ferie. Jeg arbejder ti-tolv timer over denne uge. Sidder derfor lidt for meget i mine egne tanker, da jeg kører hjem og ender derfor med at handle i Netto i en bydel, som jeg ellers aldrig handler i.
Står ved kassen, da en mand kommer ind med sit barn. Det giver et sæt i mig. Det er ham. Han er svær at genkende, men jeg er slet ikke i tvivl om, at barnet er det rigtige – og da mand og jeg får øjenkontakt er jeg hundrede procent sikker. Det ER ham. Vi smiler stille. Han mangler en mønt til børneindkøbsvognen. Den overvægtige dame foran mig spotter det og de veksler. Jeg gemmer mig bag hende. Aner ikke, hvad jeg skal gøre af mig selv. Begynder at smile. Bliver lidt rød i kinderne. Han skuler hen mod mig. Taler højt og lidt kunstigt til sit barn. Går ind i grøntafdelingen. Jeg kan høre, hvad de siger. Hans stemme er virkelig rar. Og barnet rigtig sød.
Jeg har betalt og forlader Netto. Ser mig tilbage, da jeg går gennem skydedøren. Han stirrer direkte på mig fra grøntafdelingen.
Da jeg sidder i bilen tænker jeg: Det er nu eller aldrig. Ej, jeg skal ikke have klinket noget, hvis han er sammen med moderen igen. Og barnet er der jo, sammen med ham i Netto …
Drejer nøglen. Forlader p-pladsen. Vender om.

Skriver seddel:
”Aner ikke om du er sammen med X’s mor. Men jeg ved, at du ikke umiddelbart kan finde mig på dating.dk igen, hvis det er … Du har netop vakt min interesse endnu engang :) Britt, tlf. xxxxxx.”

Jeg folder den sammen. Går ind i Netto igen. De er ved kølediskene med en masse andre. Jeg går hen mod dem. Han ser op og smiler helt vildt. MEGET charmerende. Jeg siger: Du tabte vist noget! Og gav ham sedlen. ”Ja, det gjorde jeg vist” sagde han og tog den. Jeg smilede, gengældt.
Gik.

Spænding! Tænk, hvis han skriver. Tænk, hvis han tænker: Idiot. Tænk …

Jeg ringer til veninde. Skriger lidt. Hva’ er det jeg har gjort?

VILDT!

Nå, jeg får lavet lidt andet herhjemme og er næsten klar til at tage af sted. Skal spise aftensmad med min datter hos hendes far og aftale samkvem frem til 1.april. Min tlf. brummer. Jeg ignorerer, da jeg er midt i vasketøjet. Tjekker tlf. Ukendt nummer har ringet.
Ringer op.

Det er ham! ”Du er godt nok modig!” Og så snakkede vi om diverse. Sexet, lækker stemme. Charmerende. God humor. Ærlig og ligefrem.
Er ikke afklaret med moderen. Jeg kan ikke gøre noget i forhold til en mand, der spiller på flere heste. Aftaler han gemmer mit nummer og at han kan kontakte mig, når han er afklaret.

Er spændende et dækkende ord?


Nu tænker du måske: Hvad skete der så? Ja, vi så såmænd hinanden to gange. Men han var ikke noget for mig…

1 kommentar:

  1. Neeeeej hvor spændende! Du skriver altså bare godt!!! Og selvom jeg da foretrækker at være sammen med mit livs kærlighed, så er det dér da noget af charmen ved at være single:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet