mandag den 13. februar 2012

Singler

Jeg er ikke den eneste single i mit hjem. Det gik op for mig i sidste uge. Og nej, det er ikke barnet, der er den anden. Hun kan vel næppe betegnes som single!?

Hver dag er jeg i kontakt med flere singler. Jeg leder efter dem. Jeg holder dem op mod hinanden og vurderer, hvordan der laves det bedste match. Det er ikke fundet endnu. Det bedste match altså. Enten for tynd, for tyk, for stor eller for lille. Det være sig i forhold til den singlen skal passe sammen med. Så altså endnu ikke fundet. Til trods for mange anstrengelser.

De mange singler er alle forskellige, selvom de i første omgang så helt ens ud. Det er som om, de hele tiden ændrer form og farve - viser sig at være noget andet end det jeg tog med hjem. Bedst som jeg tror, at nu er det slut med at jagte, hvad der et godt par, så forsvinder den ene single.

Det er single-sokkerne jeg taler om.

Der er en hel kasse i mit skab. Og de passer bare ikke sammen!

Heldigvis er der ingen, der endnu har kommenteret det, når jeg tager støvlerne af.

1 kommentar:

  1. Åh Gud dem kender jeg godt!! Held og lykke med, at parre dine sokker!

    SvarSlet