fredag den 9. maj 2014

Om kærlighed og fredagsgave

'Jeg er imponeret over, at du forsat kan tro på kærligheden.' Sådan sagde min veninde til mig i går. 

Men jeg tror på den. Kærligheden. Jeg mærker den. Mærker den i form af sorg. Og mellem citater om, at sorg er kærlighed, der er blevet hjemløs, omsorgsfulde opkald og sms'er, kollegakram og et forsøg på at finde appetit, opfinder jeg konceptet fredagsgaven, skriver til 'Festen og gæsten' og retter en FSA prøve mere.

Det meget pudsige er, at denne uges fredagsgave helt tilfældigt har samme udgangspunkt, som idéen bag dette blogindlæg: At turde elske (igen), turde være i sorg, turde tro på kærligheden, selvom man har mistet den. At turde stå selv og stå ved sig selv.

Og så behøver jeg vist egentligt ikke skrive mere...

Og har nogen alligevel lyst til at læse videre, kan de stille sig i kø til at låne denne uges fredagsgave, en bog, som bærer titlen 'Den forkerte giraf.' Jeg er sikker på, jeg forsat tror på kærligheden, når jeg har læst den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar