lørdag den 21. september 2013

Undskyld hverdag!

Det er hverdag. Den med fart på. Den med sygdom. Derfor får jeg ikke blogget i det omfang, jeg gerne vil, men ledt efter dokumenter i forbindelse med forberedelsen. Og så fandt jeg et indlæg som ikke er postet. Det sker tit. Fordi de skrives i farten og jeg ikke når at poste dem med det samme. De fleste, der findes, er blevet irrelevante. Men denne her smilede jeg af - så selvom den er fra starten af august, tjae...

Undskyld hverdag! Kom jeg til at byde dig velkommen?

I flg. facebook er det meste af verden startet på arbejde igen i dag. Inklusiv undertegnede. Det gik faktisk godt! Lige indtil jeg skulle hjem...hvilket var kl. over fem. Havde jeg nu bare fri, havde jeg været mere end glad. Men der venter mindst halavanden times arbejde endnu.

Jeg arbejder på landet. Der er på vejen et lille stykke skov, hvor man skal vogte sig for rådyr eller fotofælder. Jeg har læst på en spiseseddel at særligt sidstnævnte skal man passe på i disse dage. Men det blev førstnævnte, der ligesom startede lavinen.

Det lille rådyr sprang ud foran bilen og jeg klodsede bremsen. Det er jeg glad for, jeg gjorde, for den snittede kun flygtet min bil. Men mit hjerte sad helt oppe i halsen. Det var bare så tæt på at galt! Jeg slog katastrofeblink til og holdt ind til siden. Konstaterer i skovkanten, at vi vitterligt kun snittede hinanden, da hverken dyr eller bule er at se. Men da jeg skal lukke bildøren ved jeg ikke lige, hvad der sker, for jeg klemmer fingrene i døren. Noget så voldsomt.

Klokken er næsten halv seks, jeg er sulten og tørstig og skal først i Harald Nyborg for at købe alverdens ind til skolen. Jeg havde fået varenumre af kollega. Jeg havde ikke lige fattet, at en vogn havde været en god idé, så forslæber mig og skærer hænderne på de der latterlige bånd, der bruges til at holde sammen på tunge ting i ustabile papkasser. 

Herefter går turen i storcentret for at hente en reservedel til min ladeshaver. Det er så den forkerte, de har fået hjem. Jamen tak! Den rigtige koster 30kr mere. Jamen tak! Hvad blev der af: Vi har lavet en fejl, så differencen skal du selvfølgelig ikke betale?

I morgen skal vi have møde og jeg har lovet at handle pålæg til fællesbordet. Jeg mærker sulten i min mave og der ryger nogle impulskøb i kurven: 600g blåbær (why?), 500g friske tørre ærter, to meter gravad laks og en æske lego til barnet, som hverken har fødselsdag eller sparet op til noget. Da jeg står i kassen ser jeg, at det er en kommenost, jeg står med. Bilka synes uendelig stor og jeg undlader at bytte den. Der er vist kun én, der spiser ost med kommen. Note to self: Kør tidligere i morgen tidlig, så du kan nå at købe ost.

Bilen er varmere end en sauna og jeg er ved at gå sukkerkold og væskebalancen er dårlig. Fingeren er hævet efter bildørens slag. Skal bare nå hjem.

Kaster varerne ind på køkkenbordet. Hiver brødristeren ud af skuffen, men åbenbart lidt for usikkert, for der lander ca 1 kg brødkrummer på gulvet. Er I gode til at tømme den der krumme-bakke? Nej vel? Jeg kan ikke finde kosten. Hvem har flyttet min kost? Åbner en bøtte rejer og taber dem. Ud over det hele. Mit køkken lugter nu kl 19.33 af fisk og jeg har sat mig udenfor med en mokai i hånden og iPad'en på skødet.

Kom jeg i morges til at byde hverdagen velkommen? 
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar