søndag den 11. august 2013

Status #3 - sommeren 2013

Hverdagen ruller igen. Og jeg får som altid presset lidt for meget ind i den allerede fra start. Dét er et indlæg for sig selv. Jeg hilser hverdagen velkommen. Det er dejligt at se den igen - og måske endnu mere dejligt, fordi ferien har været fantastisk for mig og min 5-årige ...


Mig og nøglebundtet
Kan stadig ikke finde hinanden
 
Mig og dem i det gule hus
Boede nærmest sammen  
 
Mig og min iPhone
Taber hinanden lidt for tit, men har fundet ud af at app'en Telmore Musik er genial 
(med hjælp fra ham i det gule hus)
 
Mig og kærligheden
Er kompliceret
 
Mig og barnet
Kan ikke beskrives med ord, men det er boblende lykkeligt.
 
Mig og kornmarker
Bliver aldrig det samme igen
 
Antal gange jeg har øremærket en nyfødt kalv:
En (!)
 
Antal flyvninger:
Nul. Næste år skal der stå mindst én. Basta!
 
Antallet af Mokai og Sommersby, jeg har drukket denne ferie:
Så mange, så det er berettiget, at min røv er blevet større og at nogen kaldte mig mit gamle navn
Sprit-Britt igen.
 
Antal gange jeg har været i fitness, siden jeg meldte mig ind: 
3. Det er delvist ikke højere, fordi der i idyllen var et dyr, der stak mig, hvilket der gik infektion i og
 jeg blev beordret stillesiddende med benet oppe.
 
Antal gange jeg har citeret Fifty Shades:
Uden tvivl for mange!
 
Antal dage jeg arbejdede i selve ferien:
Én =succes!
 
Antal gange jeg opdagede min hud var mere sommerbrun end den jeg sad ved siden af:
Mindst tre! Og det er første gang, det er sket!
 
Antal km kørt:
Ved det ikke præcist. Men hvis vi regner det om i timer, kunne jeg uden tvivl have kørt til Sydfrankrig
og tilbage igen - og måske til Skagen. Men så ville jeg jo ikke have set de i alt 86 venner og 
familiemedlemmer, jeg har set sommeren over. 
 
Min næstsidste facebookstatus: 
'Farvel ferie. Du var bedre end bedst. Goddag hverdag. Det er godt at se dig.'

Og dét er det!

2 kommentarer:

  1. Den der med at citere Fifty Shades vil jeg godt have uddybet!!

    SvarSlet
  2. Har du læst dem, Faster???
    Fx bruger jeg nu udtrykket: 'Det er en hård grænse for mig' Hver gang, der er noget, jeg ikke gider :-D
    'Fair point well made, Miss xxxx' har også fundet vej som værende ting, jeg siger...

    SvarSlet